Over mij

donderdag 4 juni 2015

Pesten

Dit bericht schreef ik naar aanleiding van een berichtje in de krant. Iemand had zelfmoord gepleegd door voor de trein te springen.

Steeds weer,
elke keer.
Wachten ze me op, doen me pijn,
ik voel me zo machteloos en klein.
Ze schoppen me en slaan,
'Ga verder!' roepen ze 'doorgaan!'
Angst, overal waar ik naar toe ga,
bang, dat ik ineens oog in oog met ze sta.
Ze dwingen me en dreigen,
ik moet geld stelen en zorgen dat zij het krijgen.
Ik vertel het de meester, de juf,
maar die zeggen dat ik bluf.
Ik wil rust, niet meer leven, er niet meer zijn,
weg van alle angst, weg van alle pijn.

2 weken later in de krant,
naast een bericht van brand:

Je hebt de rust gevonden die je wou,
we houden super veel van jou.
Afscheid nemen doen we niet helemaal,
want we blijven aan je denken en proberen anderen te helpen met jouw verhaal.

www.nu.nl

Op 7 December 2013 won ik met dit gedicht de 6e prijs bij de Anton van Wilderode Poëziewedstrijd.

2 opmerkingen:

  1. mooi gedicht. Je had echt eerste plaats verdiend .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik was ook blij met de 6de plaats hoor ;)
      Ik denk dat het er vooral mee te maken had dat het een poëziewedstrijd is, en dit een gedicht.

      Verwijderen